چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

دانش آموزان «روستایی» با سرویس به مدارس خواهند رفت

  • کد خبر: ۱۸۰۹۴۸
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵
دانش آموزان «روستایی» با سرویس به مدارس خواهند رفت
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از شناسایی ۱۲۵۰ مدرسه شبانه‌روزی برای توسعه و تجهیز امکانات خوابگاهی خبر داد و گفت: ۱۲۵۰ مدرسه شبانه‌روزی را در مرز و مناطق چالشی شناسایی کردیم و هدف‌مان توسعه تجهیزات خوابگاهی این مدارس است.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا خان محمدی درباره توسعه و تجهیز مدارس شبانه‌روزی برای مهر ۱۴۰۲، اظهار کردما ۱۲۵۰ مدرسه شبانه روزی را در مرز و مناطق چالشی شناسایی کردیم و هدفمان توسعه تجهیزات خوابگاهی این مدارس است اما تعداد کل مدارس شبانه‌روزی ما بیشتر از این تعداد است.

وی در پاسخ به اینکه چه تجهیزاتی به مدارس شبانه‌روزی ارائه می‌شود؟، توضیح داد: این تجهیزات از تشک، تخت و وسایل سلف غذاخوری گرفته تا اقلام دیگر و مبتنی بر نیاز مدارس، متفاوت است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد: از جمله ویژگی‌های خوابگاه‌های مدارس شبانه روزی این است که دانش آموزان مناطق کم برخوردار در آن حوزه مستقر می‌شوند و این امر از بازماندگی تحصیل جلوگیری می‌کند و باعث ارتقای سطح تحصیلی می‌شود، از این رو همواره بحث توسعه تجهیزات خوابگاهی مدارس و ترمیم خوابگاه‌های دانش آموزی از جمله موضوعات مهم و تصمیمات دولت در سفرهای استانی است.

خان محمدی با اشاره به طرح شهید عجمیان به منظور شاداب سازی، بهسازی و مرمت مدارس با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهرها، ادامه داد: هدف اصلی و اولیه ما در طرح شهید عجمیان و در بحث تجهیزات خوابگاهی، مدارس شبانه روزی است چراکه دانش‌آموزان در آنجا زیست دارند. با این حال در برخی استانها که خوابگاه دانش‌آموزی ایجاد شده، اصطلاحا ترددها نیز ساده شده است. به این معنا که استقبال از خوابگاه‌ها مقداری کاهش یافته و تمایل دانش آموزان به سمت رفت و آمد بیشتر است. با این حال این موضوع نافی این امر نیست که دولت نباید برای توسعه تجهیزات خوابگاهی تلاش نکند.

مدارس «روستا مرکزی» و رفت و آمد دانش آموزان با سرویس به مدارس در روستاها

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه روستاها دبستان دارند و از طرفی ۳۰۰ مدرسه یک کلاسه و حدود ۳۰۰۰ کلاس زیر ۱۰ نفر دانش آموز در کشور داریم، درباره اهمیت مدارس «روستا مرکزی» در مقطع متوسطه توضیح داد: در مقاطع متوسطه که با تنوع معلم و دروس مواجه‌ایم و دروس تخصصی‌تر می‌شود، بحث «روستا مرکزی» برای مدارس مطرح است. به این معنا که برای مثال در یک روستا یک مدرسه دخترانه در مقطع متوسطه اول را مرکز قرار می‌دهیم و در روستای دیگر یک مدرسه متوسطه اول پسرانه را مرکز قرار می‌دهیم تا دانش‌آموزان با سرویس مدرسه به این روستاها بروند و برگردند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، تصریح کرد: در مناطقی که این ظرفیت وجود دارد، بحث «روستا مرکزی» را راه انداخته‌ایم تا دانش‌آموزان به جای مدرسه شبانه‌روزی با سرویس به این مدارس بروند و بعد از مدرسه به منزل بازگردند. در سفرهای استانی برای این امر اعتبار می گذاریم. تجهیز خوابگاه‌های مدارس خوابگاهی و شبانه روزی و نیز توجه به سرویس مدارس روستا مرکزی برای متوسطه اول و دوم برنامه‌ریزی شده است چراکه این دو مورد دشمن بازماندگی از تحصیل هستند.

باید دانش آموزان برای حضور در مدارس شبانه روزی رغبت داشته باشند

خان محمدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر انتشار تصاویری از وضعیت نامناسب خوابگاه مدرسه‌ای شبانه روزی در بشاگرد، توضیح داد: همکاران ما از آن خوابگاه در بشاگرد بازدید کردند. جمعیت دانش آموزی خوابگاهی آن مدرسه ۳۸ نفر بود. بخش‌هایی از آن خوابگاه به دلیل  عدم حضور دانش‌آموزان دچار چالش شده بود و تعداد دانش‌آموزان افت کرده بود. پس از پشت سر گذاشتن ایام کرونا و افت حضور دانش‌آموزان در خوابگاه‌ها، واقعا بخش‌هایی از خوابگاه‌ها لطمه خوردند چراکه در آن دو سال پاندمی کرونا دانش‌آموزان در خوابگاه‌ها حضور نداشتند و چالشهایی داشتیم اما وضعیت خیلی بحرانی نیست.

وی خاطر نشان کرد: سطح استاندارد خوابگاه‌های مدارس شبانه‌روزی باید در حدی باشد که دانش‌آموز برای استقرار در مدارس شبانه روزی رغبت داشته باشند چراکه شرایط فعلی همانند زمان گذشته و قدیم نیست. دانش‌آموزان در منازل خود از امکانات خوبی برخوردارند لذا خوابگاه‌های ما نیز باید استانداردهای لازم را داشته باشند.

اخبار خوبی در حوزه تخصیص اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها خواهیم داشت

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص توسعه هنرستان‌ها برای مهر ۱۴۰۲نیز گفت: یکی از راهبردهای ما تامین و تجهیز هنرستان‌ها است. در حوزه هنرستان‌ها دو نکته وجود داشت، یکی افزایش رغبت دانش‌آموزان برای حضور در هنرستان که با کارهای تشویقی و رسانه‌ای این فضا ایجاد شده؛ دیگری بحث تجهیزات هنرستان‌ها است. سال گذشته اعتبار و رقم خوبی در این زمینه در قالب بسته کاروانی راه‌اندازی شد و ۷۰۰ الی  ۸۰۰ میلیارد تومان بین هنرستان‌ها توزیع شد. امسال این عدد قاعدتا افزایش می‌یابد و سعی داریم تا مهرماه این عدد را در هنرستانها توزیع کنیم. اخبار خوب و اعتبار و رقم مناسبی برای تجهیزات هنرستانی خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->